Kdyby dnes byly vydány podnikatelské weby napospas internetovým vyhledávačům, dopadly by i mnohé z těch perspektivních neslavně. Bylo by totiž jenom na vyhledávačích samotných, jakou pozici by jednotlivým webům v seznamech toho, co nabízejí internetové veřejnosti, předurčily, a weby, které by se ocitly někde mimo vedoucí příčky, by se dostatečné návštěvnosti už nikdy nedočkaly. A je jasné, že by bez naděje na úspěch spousta z nich zanikla.
Jenže my SEO, tedy optimalizaci pro internetové vyhledávače, máme. A díky ní není celá řada webů ztracených ani tehdy, když je pro ně návštěvnost nezdolatelným problémem. Protože se takové weby mohou formou optimalizace upravit tak, aby vyhovovaly potřebám vyhledávačů, mohou se stát dokonalejšími a tím pádem si na žebříčku odkazů ve vyhledávačích polepšit.
Takovým webům, které mají příliš nízkou návštěvnost, pomůže třeba lepší volba klíčových slov. Když se ta nikým nehledaná nebo mající tak silnou konkurenci, že s nimi nelze uspět, nahradí jinými, dokonalejšími, naděje na nalezení webu rapidně vzrůstají.
Obdobně pak může pomoci třeba i vytvoření dostatku zpětných odkazů. Když se linkbuilding postará o to, aby byly kvalitní a bylo jich dost, přivedou sem další návštěvníky a současně pomohou vyhledávače přesvědčit, že je jimi nabízený web hodný zaznamenání, že má svoji váhu.
Copywriting se pak postará, aby měli majitelé webů dostatek žádoucně kvalitních textů, a když se pak web vylepší i technicky a zajistí se jeho propagování, je jisté, že se dostaví pozitivní změny. Které se odrazí na návštěvnosti optimalizovaného webu, tedy na tom, co u žádného podnikání nesmí chybět, co nelze postrádat. Protože co by byl podnikatel bez zákazníků? Leda tak zkrachovalec.
A tak každý, kdo pociťuje nízkou návštěvnost, optimalizuje. A tím získává náskok před konkurencí a naději, že se tu bude dařit.