Je čas upřesnit vaše taktiky s tipy, jak se vyhnout velkému přehršli dat, vylepšit E-A-T skóre a jak pomoci YMYL průmyslu znovu se vzchopit po velké Medic aktualizaci.
 
Optimalizace internetového vyhledávače je nekončící proces, který je neustále subjektem změn pravidel. Spousta z nich se objevuje doslova zčista jasna.
 
Minulý rok byl určitě velice zajímavý a přestupný čas pro spoustu organizací v jejich misi za nejlepším hodnocením v Google výsledky vyhledávání. Spousta ze změn, které jsme mohli nedávno vidět, přinutila spoustu z nás vrátit se k tabulím a trošku si pohrát s našimi taktikami.
 
V prosinci si sedl Kevin Svec s data vědcem z Moz, doktorem Pete Meyersem, aby prodiskutovali některé z nejlepších SEO praktik a strategií pro adoptování v blízké budoucnosti. Během tohoto krátkého sezení Meyers sdílel spoustu hodnotných postřehů z velkých dat, E-A-T skóre a také o tom, jak to všechno vlastně poskládat, aby to fungovalo v náš prospěch a zvýraznil některé ze změn algoritmu Google v roce 2018.
 

Vysvětlování velkých dat

 
Během minulé dekády se monstrum zvané velká data sehrálo opravdu monumentální roli ve světě byznysu a v každodenním životě. Experti tvrdí, že okolo 2,5 kvantiliónu bitů dat je produkováno každý den. Pokud bychom je správně uchopili, mohli bychom najít úžasné postřehy a zjistit, jak bychom mohli zlepšit naše SEO, předpovídat relevantní trendy, vytvářet proaktivní strategie a daleko, daleko, daleko více.
 
Avšak s tolika daty, výzvou je najít přesně tyto maličké jehly v této gigantické kupě sena, které by se daly přeložit jako úspěch pro SEO. Meyers nabídl svou radu:
 
„Zaměřte se více na tu vědeckou část a trochu méně na část dat“
 
Jako marketéři a byznysmeni se neustále snažíme využít sběr dat, jako by tento samotná proces byl nesmírně důležitý. Meyers doporučuje, abychom učinili jisté kroky ještě před tím, než je začneme sbírat a shromažďovat. Nejdůležitější je, abychom si vzali kousek našeho drahého času a pochopili všechny druhy otázek, na které se snažíme ptát a druhy problémů, které se snažíme vyřešit, a potom musíme těmto faktorům dovolit nás vést skrze data, která hledáme.
 
Například, co se týče SEO, určitě chcete pochopit metriky relevantní k provozu na webových stránkách. Avšak potřebujete se seznámit s daleko jednoduššími otázkami, jako jsou:

  • Odkud provoz přichází?
  • Jaká klíčová slova přitahují provoz na základě dat z Google Search Console?
  • Jaké stránky pohánějí provoz?
  • Jak mohu zopakovat tento úspěch?

 
Ba ještě důležitější je, v případě, že ztrácíte pár klíčových slov, pro které se vaše stránka hodnotí, podívat se na otázky jako:

  • Co jsem nedávno změnil ve své strategii?
  • Jak se změnil Google?
  • Jak byly ovlivněny podobné stránky?

Pokud se ptáte na tyto druhy otázek, ještě před tím, než se pustíte do sběru dat, můžete odříznout valnou část papíru, se kterým byste jinak museli pracovat, stejně tak můžete ušetřit spoustu času a snahy, kterou byste se jinak snažili vložit do toho, abyste z toho vůbec něco pochopili.
 

Zaměření se na nejnovější změny

Byla tu spousta změn, které se týkaly algoritmu Google, v roce 2018. Možná tou největší byla změna, která přišla prvního srpna spolu s aktualizací MEDIC. Na základě většiny našich pozorování jsme zjistili, že tato aktualizace měla ten největší impakt na YMYL průmysly – finance, právo, zdraví apod.
 
Meyers má nějaké teorie, vztahující se na tuto aktualizaci a našel některé spojitosti, které se vztahují k této aktulizaci relevantní k obsahu.
 
Na základě těchto nálezů to vypadá, že zdravotnický průmysl byl zasažen nejvíce. Zatímco některé stránky určitě viděly velké nárůsty dny následující po aktualizaci, některé zaznamenaly příšerné poklesy. Meyers silně věří, že je tu nějaké pojidlo s tím, že se Google snažil nějak vypořádat se špatnými radami anebo chabými informacemi v YMYL informacích. Krátce po aktualizaci, Meyers zveřejnil seznam TOP třicet výherců a poražených této algoritmické změny.