PPC a strojové učení: Kde určíme hranici automatizace?

Jeden z nejvíce debatovaných (a nejméně pochopených) témat v PPC světě je bezpochyby automatizace, behemot, kterým se musíme zabývat. Funkčně máme dvě odlišné úrovně automatizace, které se dějí zároveň jak na PPC platformách, tak v procesech, používaných ke spravování PPC médií. Náš průmysl je v jistém bodě a jednoduše se nestaneme lepšími marketéry tím, že budeme všechno automatizovat ve slepé víře ve stroje. Spíše než to, bychom raději měli jít daleko chytřejším, inteligentnějším, přístupem k automatizaci a k tomu, jak přemýšlíme nad budoucími rolemi, ke které PPC profesionálové musejí zamířit.
 
Behemot tématu očividně vyžaduje, aby mu průmysl naložil nějaké těžké závaží, minimálně na konferenci SMX Advanced 2019 to zaznělo, a nebylo žádným překvapením, že jsme mohli vidět u této debaty Fredericka Vallaeyese ze společnosti Optmyzer, Inc. A Brada Geddese ze společnosti AdAlysis.
 
Ještě předtím, než se ponoříme do postřehů sdílených v této prezentaci, je velice důležité, abychom poznamenali jednu klíčovou tému, které leželo ve vzduchu během prezentace. Idea je taková, že nemusíme automatizovat úplně všechno. Zatímco může být velice jednoduché představit si plně automatizovanou budoucnost, kde, stisknutím tlačítka, všechno bude na svém místě – to jednoduše není realita našeho světa, které čelíme. Skutečně, digitální transformace je něco obzvláště těžkého z tohoto určitého důvodu – některé věci by měly být automatizovány a některé by určitě za žádných okolností automatizovány neměly být – ale kde vlastně určíme onu pomyslnou hranici?
 

Postřehy Fredericka Vallaeyse

 
Čerstvé přímo z plotny, Frederick servíruje opravdu úžasný pohled z nové knihy, nazvané: „Digitální marketing ve světě umělé inteligence: příprava vaší PPC agentuy budoucnosti“, kterou jsem začal číst při letu do Seattle, a upřímně, nemohl jsem ji odložit. Spousta postřehů z této knihy byla také zahrnuta v této prezentaci.
 
Jako jeden z raných zaměstnanců společnosti Google, Fred byl okolo dostatečně dlouho na to, aby viděl, jak se svět PPC vyvíjí a poskytl, on sám, několik funkčních řešení automatizace pro širší PPC komunitu.
 
Fred odstartoval jeho prezentaci tím, že promluvil o klíčových důvodech, proč automatizovat PPC procesy, zvláště pak:
 

  • Ušetříte čas (redukcí nákladů k růstu spodní linie)
  • Zlepšíte kvalitu a redukujete odpad
  • Dovolí vám to měřit (za účelem vydělávání více peněz)