Nové funkce dávají výrobcům velmi hodnotné postřehy ohledně požadavků na vyhledávání a jejich konkurenci, stejně tak jako nové informace o produktech, které mohou zvýraznit v jejich profilech na Google Shopping.
 
Dříve tohoto měsíce, Google odhalil dvě nové aktualizace pro Centrum výrobců (Manufacturer center): daleko podrobnější analytika produktů a také nové „Od výrobce“ nabídky. Tohle jsou první aktualizace od Google, které vypustil pro centrum Výrobců od minulého roku, kdy se společnost rozhodla, že se na tuto oblast více zaměří.
 

Nové aktualizace poskytují více dat, větší kontrolu vašich produktových dat

 
Tyto nové nabízené analytiky poskytují daleko větší pohled a postřehy ohledně výkonu vašich produktů, které jsou odlišné od toho, co je normálně dostupné skrze jakoukoliv jinou Google Ads platformu. Jedno z těchto hlášení se nazývá „TOP produkty se sdílenými dojmy“ a ukazuje, pro dané dítě nebo rodiče SKU (Stock Keeping Unit), které další produkty se ukazují kromě vašich reklam, hlavně se bavíme o produktech vaší konkurence, což vám pomůže přidat trošku více kontextu do vašeho konkurenčního prostředí na stránce výsledků vyhledávání od Google (SERP).
 
Jsou tu také hlášení „TOP vyhledáváné termíny“, které ukazují, pro SKU zvoleného rodiče či dítěte, procento kliknutí nebo dojmy, které tento určitý termín vyhledávání vyvolal a následné CTR (click-through-rate). Tohle je první nabídka Google, která poskytuje postřehy o přímém propojení mezi produktem a vyhledávaným termínem. Google Ads aktuálně poskytuje data pro vyhledáváné termíny pro Google Shopping kampaně, ale ty jsou dostupné jenom pro určitou skupinu reklam či jsou dostupné na celokampaňové úrovni. Tím, že budete mít postřehy a pohled na data konkrétního a individuálního produktu vám pomůže jako inzerentům pochopit, jaký vyhledávaný termín či jaký jazyk vyhledávání nejlépe rezonuje s vašimi zákazníky, takže můžete velice lehce provést nějakou tu optimalizaci na produktové úrovni, abyste zvýšili vaše zisky. Pokud zkombinujete tyto dvě hlášení, které jsme popsali výše, můžete si vytvořit dostatečně podrobnou ideu diverzifikace vašich vyhledávaných termínů a můžete se podívat, jak vypadá konkurenční prostředí pro tyto dané vyhledávání.
 
Nabídka obsahu zvaná „Od Výrobce“ dává výrobcům daleko větší kontrolu nad tím, jaká informace je prezentována spotřebitelům. Nové možnosti vizuálního obsahu nabízené Googlem, jako jsou videa nebo další obrázky, přitahují pozornost spotřebitelů takovým způsobem, který v nich vzbuzuje jisté nadšení, zatímco ve stejné chvíli jim poskytuje jistou klíčovou specifikaci produktů. Podle WebCollage „napříč webem, WebCollage viděl nárůst konverzí větší než deset procent pro jejich klienty, když daleko vizuálnější obsah byl ukázán spotřebitelům v A/B testu.“ A k tomu všemu přidanému vizuálnímu obsahu mohou nyní výrobci přidat „feature_description (popis funkce)“ sloupec do jejich feedu, aby mohli zvýraznit některé své vlastnosti produktů, které by jinak nebyly zmíněny ani v názvu produktu, ani v jeho popisu. Žlutý rámec v obrázku, který sdílel Google (níže), ukazuje, kde přesně tato data feature_description budou.

Zatímco se jedná o krok dopředu, nové funkce mají jisté limity

 
Zatímco tyto aktualizace pro centrum výrobců jsou z velké části pozitivní, mají i nějaké stinné stránky. Nové analytiky jsou limitovány pouze na sedmi- či třiceti- denní okénko, pokud byste se chtěli podívat na data ze specifické události jako Černý pátek o Vánocích, tak to nebude možné. Takže, zatímco tyto hlášení budou poskytovat velmi hodnotné postřehy, nedostatek flexibility omezuje schopnost inzerentů spatřit nějaká užitečná data. Nástroj jako takový dává jisté porovnání určitých období, což je určitě super, pokud se snažíte spatřit nějaké ty obecné trendy. Avšak, díky jeho striktnímu omezení pro pohled „do minulosti“, ad hoc analýzy nejsou právě nyní dostupné.
 
Nástroj „od výrobce“ má také své nevýhody. Elegantní vizuální obsah, který nám ukázal Google na jeho tiskové konferenci ohledně této aktualizace, je spravován třetí stranou. Aby se mohli výrobci touto vizualizací ukázat a předvést, budou muset spolupracovat s WebCollage, aby mohli opravdu těžit z této funkce. Pro inzerenty, kteří nejsou nijak zvlášť rádi, že budou spolupracovat touto cestou se třetí stranou, je políčko feature_description jedinou zatím skvělou možností, která jim dovolí přidat relevantní vlastnosti produktu do jejich seznamů. Ale přednost před ukázáním této informace má samozřejmě samotný název produktu, popis a obrázek, takže je velmi nejasné, kolik spotřebitelů si vlastně přečte tyto dále specifikované informace tím, že klikne tam, kde je třeba.
 
Celkově tyto aktualizace zvýší jistou funkčnost centra výrobců. Poskytují nové pohledy na data pro produkty, nové postřehy ohledně konkurenčního prostředí pro PLA a také nové rozšíření, které je dostupné jenom pro výrobce. Zatímco to stále ještě není v tom bodě, že by platforma byla úplně nezávislou analytickou platformou, slouží to svému účelu jako „dodatečné podpoře“ dobře, pokud zahrnete i další, jako je Google Ads.